marți, 31 martie 2020

Top 5 obiective de vazut in Dusseldorf

Dusseldorf, orasul meu de suflet din Germania, unde am si stat o luna de zile, cu ceva ani in urma, are foarte multe de oferit.
Incerc sa fac o selectie de cinci obiective turistice de vizitat, cu toate ca este destul de greu.
Se zice despre Dusseldorf ca este orasul cu cele mai multe baruri din lume si daca pui cap la cap mesele din aceste baruri, poti face inconjurul pamantului.

1. Asa este- sunt foarte multe baruri, restaurante si terase in oras dar mai ales in orasul vechi, care este pe primul loc in topul meu.
Altstadt, asa cum se numeste orasul vechi, este locul, dupa cum va spuneam, cu cele mai multe baruri, 300 la numar, locuri in care tinerii germani si nu numai, savureaza una dintre multele tipuri de bere ce se fabrica in Germania.
Tot aici, pe langa baruri, putem vedea si veche Primarie Rathaus, in fata careia se afla statuia ecvestra a lui Jan Wellem si biserica Sf. Lambertus. Pe strada Bolkerstrasse, la numarul 50, putem vedea casa unde s-a nascut poetul Heinrich Heine. Aici casa gazduieste un muzeu cu numeroase manuscrise ce au apartinut poetului. Intr-o parte a acestui complex a fost si resedinta compozitorului Robert Schumann.




2. Pe locul doi in topul meu este Rheinturm Dusseldorf sau Turnul Rinului. Cea mai inalta cladire din oras, ce masoara 240.5 metri, va ofera de la penultimul etaj, de la inaltimea de 217 metri, o superba panorama de 360 grade. La ultimul etaj in schimb, puteti lua masa la unul dintre cele mai frumoase restaurante din lume. Un restaurant cochet, circular, ce va ofera si panorama intregului oras. In turn se poate ajunge cu un lift foarte rapid.

3. Pe locul trei avem cea mai frumoasa gradina zoologica, vazuta de mine. Gradina se afla in nordul orasului si se poate ajunge la ea cu autobuzul. Gradina are o mare diversitate de animale din toate colturile lumii si un loc special amenajat unde avem foarte multi crocodili. Gradina este amenajata intr-un parc foarte frumos, cu multe specii de plante.

















4. Locul patru este ocupat de Palatul Benrath. Situat pe malul Rinului, in sudul orasului, palatul gazduieste Muzeul de Istorie Naturala, Muzeul de Istorie al Gradinilor si Muzeul Corps de Logis, ce ilustreaza diferite aspecte ale vietii din secolul al XVIII -lea. La palat se poate ajunge cu metroul sau cu tramvaiul. Palatul Benrath este construit intre anii1756 - 1773, in stil baroc. Impresioneaza prin arhitectura sa, dar si prin gradinile ce il inconjoara.  Gradinile palatului sunt o copie fidela a gradinilor Palatului Versailles.

















5. Pe locul cinci este locul unde eu am invatat sa merg cu rolele, cumparate de la un magazin Aldi. Din acel moment eu nu am mai dat rolele jos din picioare cat am stat in oras. Am strabatut orasul in lung si in lat pe acele role. Adevarul este ca si orasul este prietenos din acest punct de vedere si intr-adevar transportul in comun este foarte scump. Asa cum va spuneam locul cinci este ocupat de Promenada Rinului. Promenada pietonala a fost inaugurata in anul 1997 si da orasului o imagine mediteraneana.



Inconjurata de cafenele, galerii de arta, magazine, restaurante si bineinteles de Rin, zona pietonala leaga Podul Oberkassel de cladirea Parlamentului Land-ului Renania de Nord- Westfalia. Am uitat sa va spun ca Dusseldorf este si capitala acestui land nordic al Germaniei. Promenada are jumatate de kilometru dar pe langa zona pietonala, are si zone dedicate bicicletelor, trotinetelor, rolelor si skateurilor. Exista si o mica zona de picnic amenajata pe malul raului.      


        

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu