miercuri, 4 martie 2020

City Break - Brasov

Pentru ca tot am avut o zi libera pe 24 ianuarie, de ziua Unirii, si aceasta zi a fost vineri, am plecat sa petrecem un week-end prelungit la Brasov.
Cum pe Valea Prahovei nu se poate circula cu masina, am preferat sa mergem cu trenul. Trenul, cel putin IR, destul de bine, dar mai are si scapari. De data aceasta la dus a avut o intarziere de 30 de minute. Cei drept, a plecat din Bucuresti cu aceasta intarziere. La intoarcere a mers foarte bine.
La Brasov am avut un mic soc la iesirea din gara. Ne-am dat seama ca acest oras care ar putea sa fie o mina de aur pentru turismul romanesc, este foarte prost administrat de un primar care din ce am vazut nu are nici o treaba cu turistii. De la gara pana in centru este un singur autobuz, numarul 4, si acela circula din 15 in 15 minute si avand in vedere ca numai din Bucuresti vin aproape 30 de trenuri pe zi, va dati seama ce este in acel autobuz atunci cand vine cate un tren. Ca sa iti poti lua bilet de autobuz, exista o singura casa unde se face o coada imensa si daca pierzi in acest timp autobuzul, trebuie sa mai stai inca 15 minute sa vina altul.

Mai este si un automat de bilete care s-a blocat in momentul cand cineva a vrut sa plateasca un bilet cu cardul. Daca tot vorbim de administratie, sa va mai zic ca cetatea era inchisa pe termen nedeterminat, din motive pe care nu le stia nici omul pus de paza la intrare.
Dar una peste alta, Brasovul este un oras frumos, un oras in care te poti simti bine cateva zile. Nu mi s-a parut asa de poluat pe cat se spune, poate si din cauza ca am stat mai mult in zona centrala.
     Am stat la o pensiune, la doar 1 km de centru si de Livada Postei. Daca vremea a fost superba, pentru o zi de ianuarie, fara ninsoare, fara ploaie, am plecat sa exploram centrul vechi al orasului.
Prima orprire a fost bineinteles in parc la locul de joaca. Foarte aproape de centru este parcul Nicolae Titulescu, unde sunt mai multe tobogane si leagane. Dupa ce Ana s-a dat in toate am plecat sa vedem Biserica Neagra. Am gasit un drum foarte frumos prin spatele centrului pe langa Raul Cheu.



Raul este unul mic, dar formeaza niste cascade foarte frumoase din loc in loc.
Bineinteles Biserica era inchisa. Am zis ca este seara si de aceea, dar si a doua zi la fel si Duminica la fel. Daca intr-un oras in care obiectivul principal pe care il promovezi este Biserica Neagra si acesta este inchis, inseamna ca nu prea sti tu ca primar sa administrezi acest oras din punct de vedere turistic.
Dupa o mica plimbare prin centru, ne-am oprit sa mancam la Restaurantul Roma, un restaurant mic dar cochet aflat chiar in centru, langa fantana.
A doua zi am vrut sa vizitam Cetatea de pe Straja sau Cetatuia. Am urcat pana la cetate printr-un frumos cartier, dar asa cum v-am spus, cetatea este inchisa pe o perioada nedeterminata. Am coborat in centru, unde am descoperit un restaurant foarte bun si ieftin. Este un restaurant cu autoservire dar unde mancarea este foarte buna si gazdele primitoare. Situat fix in spatele Bisericii Negre si pe strada pricipala, este un loc pe care nu ar trebui sa il ratati daca sunteti in trecere sau pentru cateva zile in Brasov.


Intre timp ne-am intalnit cu niste prieteni care erau si ei in week-end in Brasov si am stabilit sa ne vedem seara la un restaurant grecesc ce se afla foarte aproape si de pensiunea noastra si de a lor.
Asa ca pe la ora 19:00 ne-am intalnit la Taverna Zorba Grecu unde am mancat un giros si o supa greceasca.
Seara s-a incheiat destul de tarziu pentru Ana care ajunsa acasa nu a vrut sa adoarma imediat, bineinteles.
Duminica, trenul era la ora 16:50 asa ca aveam aproape toata ziua la dispozitie sa ne mai plimbam prin oras. Dupa ce am luat micul dejun, ne-am strans bagajele si am plecat spre centru, cu o mica oprire in parcul central, la locul de joaca. Am mers sa vedem si celebra strada a Sforii, in capatul careia este o statuie ce o reprezinta pe Doamna Sfoara. Aceasta este cea mai ingusta strada din lume. Se poate circula pietonal pe ea fara probleme. Am mai colindat putin prin centru si am mers sa mancam . Dupa masa de pranz mergea si un vin fiert asa ca ne-am oprit la prima rulota cu vin din centru de langa fantana.


   
Cum drumul spre gara era greu si anevoios am plecat spre Livada Postei de unde am luat autobuzul 4 spre gara. Am descoperit si in gara un restaurant cu autoservire . Nu am mancat, dar din ce am vazut mancarea arata bine. O cafea era 5 ron si un pahar de vin alb Jidvei 3 ron.
Una peste alta merita petrecut un week-end in Brasov. Mai sunt multe de vazut, Aqua Parkul, Gradina Zoologica, Planetarium-ul, trebuie neaparat urcat si pe Tampa cu telecabina sau pe jos, etc.

















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu