miercuri, 8 ianuarie 2020

Revelion Rasnov

Mi-am luat inima in dinti si am plecat sa fac revelionul pe Valea Prahovei. Am plecat de dimineata la ora 06.30 pe data de 30.12, ca sa nu prind cea mai mare coada la Comarnic sau la Busteni. Am avut noroc ca la Comarnic am stat doar 45 de minute si Busteniul l-am ocolit prin Zamora, in Sinaia si Azuga nu am stat deloc. Asa am ajuns in jur de ora 10.30 la Dino Parc in Rasnov.
Aici dupa ce am parcat, adica dupa ce am platit 10 ron parcarea pentru o zi intreaga, am luat bilete la trenuletul ce urca pana la parc si cetate. Pretul unui bilet dus-intors este de 5 ron / persoana si poti sa cobori la parc si dupa sa mergi mai departe la cetate. Intrarea in parc este de 28 de ron de adult si 22 ron pentru copii mai mari de 3 ani. A meritat plimbarea prin parc pentru ca era aproape gol, nu ca vara cand nu ai loc nici sa faci o poza, vremea a fost foarte frumoasa, fara sa bata vantul, cu zapada si soare. Dupa ce am vizitat parcul, am luat trenuletul si am urcat pana la Cetatea Rasnov. Din pacate cetatea se va inchide in aceasta luna pe o perioada de 2 ani sau cine stie cat. Ei zic ca v-a intra intr-un proces de restaurare, dar zvonurile spun ca s-ar schimba proprietarul si din aceasta cauza se va inchide. Biletul de intrare este de 12 ron pentru adulti si 6 ron pentru copii peste 3 ani. Se mai poate urca la cetate si cu funicularul sau pe scari, cine se incumeta, din centrul orasului Rasnov, din spatele primariei. Privelistea de sus este impresionanta. Pe langa orasul vazut de sus, ai si o imagine foarte frumoasa asupra crestei Pietrei Craiului.
Am coborat la masina si am mers direct la cazare. Mini hotelul Rosenau, aflat chiar in centrul orasului, este destul de mare si frumos amenajat. Cu un restaurant, o sala de mese la etajul unu si un bar amenajate rustic, cu multe trofee de vanatoare, te face sa te simti ca intr-un muzeu cinegetic.
Pana ne-am cazat si am coborat sa luam masa de pranz a venit si restul grupului. Dupa masa am plecat in centru unde era un patinuar amenajat de primarie. Atat intrarea cat si inchirierea patinelor erau gratuite. Am patinat circa o o ora si ceva dupa care am venit la hotel sa ne incalzim, sa luam masa de seara si sa bem un vin.
Am stat la palavre pana tarziu in noapte.
A doua zi dupa micul dejun, am plecat la sanius. La doar 3 km. de centru exista un complex olimpic de sarituri cu schiurile si pista de biatlon. Am gasit aici cateva derdelusuri unde ne-am putut da in voie cu sania. Am vazut si caprioare alergand prin padure. Oricum decorul este de vis, mai ales ca nu este aglomerat.
Ne-am intors sa luam pranzul si dupa, unii s-au bagat la somn deoarece peste cateva ore incepea petrecerea de revelion. Eu nu am avut somn si voiam sa mai dau o tura cu patinele. Din pacate patinuarul era inchis, asa ca am urcat pe jos pana la cetate. Nu este foarte greu si privelistea de sus pe timp de noapte este extraordinara.
A inceput si petrecerea de revelion si am chefuit si am mancat si am baut pana la ora 5 dimineata.
Pe 01.01 ne-a trezit Ana de la ora 09.00. Ea a adormit pe scaunele de la restaurant pe la ora 2:00 si era normal sa se scoale la ora aia, chiar daca are doar 3 ani. Ce sa facem, am mai lenevit prin pat si am coborat in restaurant sa luam pranzul si sa urmarim concertul de anul nou de la Viena.
Dupa concert am mai dat o tura prin oras si am venit sa ne odihnim putin pentru ca seara aveam iarasi petrecere. De data asta am decis sa facem un bal mascat. Distractia a fost mare si de data asta dar nu a durat asa mult ca in noaptea precedenta, asa ca pe la ora 1, am urcat in camere. Nu de alta dar trebuia sa se inchida restaurantul, ca am mai fi stat.
A doua zi dupa micul dejun si dupa ce am facut bagajele, am plecat cu o parte din prieteni spre Cabana Diham. Pentru ca eram cu doi copii de 3 ani si cu unul de 8, a trebuit sa urcam la cabana din Paraul Rece pe la cabana Forban. Drumul pana acolo destul de aglomerat deoarece majoritatea se intorceau spre casa. Am stat ceva in trafic, cei doar cativa km pana in locul unde am lasat masinile, i-am facut in aproape o ora. De aici pana la Diham sunt 6.5 km de drum forestier, dar cum era zapada si copii mici am facut in jur de 3 ore jumate. Aproape ca se inserase cand am ajuns la cabana. Gandul la ciorba de burta a Mamei Oara ne-a tinut in priza si nu am abandonat lupta cu zapada. Si am stat la un vin fiert si cateva beri pana spre dimineata. Dupa micul dejun, ne-am pregatit de drumul inapoi spre masini.
Fiind coborare si copii odihniti si mancati, nu am mai avut atatea probleme si am coborat in doar 2 ore. Eu mai aveam o noapte de stat in Busteni asa ca mi-am luat inima in dinti si am plecat pe linia rosie a gps-ului. Cei 11 km pana in Busteni, i-am parcurs intr-o ora si 45 de minute. Receptionera de la hotel ne-a spus ca au venit niste turisti de la Ploiesti cu o seara inainte, adica pe 02.01, si au facut 7 ore. Dragut nu ? Asta-i Romania, ce sa facem. Ne-am cazat imediat si am plecat in oras sa mancam. Ce sa vezi, orasul plin, inclusiv toate restaurantele. Era coada afara in asteptarea unui mese. Am gasit in cele din urma o masa libera La Turcu, un restaurant micut, chiar in centru, unde am mancat foarte bine si ieftin. Nu inteleg de ce toata lumea se inghesuie la Caraiman si la Hanul Ancutei, cand se poate manca bine si ieftin si in alte parti.
A doua zi dupa micul dejun voiam sa mai mergem pana la Kalinderu, dar uitandu-ma pe google maps, am vazut ca este drumul liber, asa ca am decis sa plecam direct spre casa. Am facut o ora si 30 de minute pana in Bucuresti. Cred ca este un record absolut.
Rasnovul este un orasel dragut asezat fosrte bine, in centrul unei zone turistice foarte frumoase. La doar cativa km. avem Statiunea Poiana Brasov, Orasul Brasov este foarte aproape daca mergem prin Cristian, unde avem o frumoasa Biserica Fortificata. La fel si in Codlea. Sa nu uitam de Castelul Bran care este la doar 10 km si se poate ajunge si cu taxiul din ce am inteles. In cealalta parte avem Paraul Rece si Predealul. Dino Parc si Cetatea Rasnov sunt atractiile din oras. La doar cativa km. avem Cheile Rasnoavei si Pestera Rasnoavei, doua obiective care nu trebuie ratate, mai ales daca veniti vara.
Eu mi-am propus sa mai dau o tura in vara, dar nu cred ca pe Valea Prahovei, poate pe Rucar-Bran, un drum foarte frumos si presarat cu multe obiective de vizitat.















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu