joi, 20 iunie 2019

Rusalii 2019 - Cisnadie

A venit iarasi un weekend prelungit si fuga am plecat din Bucuresti. Nu am vrut sa ma inghesui la mare, asa ca am ales un orasel frumos din Marginimea Sibiului, Cisnadie. Cu o scurta oprire pentru a manca ceva, la Manastirea Turnu, de pe Valea Oltului, am ajuns in Cisnadie. Nu am mai fost prin marginime de cativa ani si sincer am fost placut surprins sa vad cum au evoluat lucrurile din bine spre foarte bine. Pe drum am aflat cu placuta surprindere ca la Sibiu a inceput in acea zi Festivalul International de Teatru. Fiind la doar 20 de km nu puteam sa nu merg si acolo, mai ales ca erau diverse spectacole stradale in fiecare piata din orasul vechi. Planul era sa ne cazam si dupa sa plecam inspre Sibiu. Nu s-a intamplat asa deoarece cum v-am spus am ramas uimit de cat de frumos si curat poate fi acest oras. Cum aveam cazare fix in centru, am plecat pe jos sa exploram oraselul. Ne-am plimbat prin micuta piata pietonala din centru, am inconjurat cetatea care este inchisa in aceasta perioada deoarece se efectueaza niste lucrari de consolidare si am vazut o terasa situata intr-o curte de unde se auzea muzica romaneasca veche si in centru careia era o fantana arteziana inconjurata de tot felul de animale din ipsos, caprioare, ursi, iepuri si pitici cu care fimea s-a jucat cat am stat noi la bere si inghetata. Nu intamplatoare era muzica veche romaneasca. Barul avea un aer vintige si se si numea Timpuri Vechi. In centru mai sunt cateva terase frumoase unde se poate si manca.
A doua zi ne-am hotarat sa plecam de dimineata si sa mergem la Sibiu. Fiind ziua de Rusalii am trecut intai pe la o minunata biserica din Gura Raului. Aici toata lumea era imbracata in costume populare. Nu va pot descrie in cuvinte ce admosfera era in biserica dar va las sa va imaginati, spunandu-va ca un cor ca de opera rasuna de la balconul bisericii. In drum am trecut si prin Cisnadioara, unde frumoasa cetate troneaza de pe dealul din mijlocul orasului. Ajunsi la Sibiu am descoperit o cu totul alta Romanie. Romania deschisa sufleteste la tot ce este nou si frumos in lume. De cand am intrat in Cisnadie ne-a izbit parca acel contrast de curat fata de Bucuresti, dar in Sibiu parca acest contrast este maxim. Spectacolele extraordinar de frumoase facute de orchestrele internationale pe strazile Sibiului, cu aer de carnaval, parca nu te mai lasau sa pleci acasa. Dupa ce am mancat ceva la o terasa din Piata Mare, am continuat plimbarea pe stradutele din centrul istoric. Am reusit pentru prima oara cred, de cand vin in Sibiu, sa urc si in turnul ce leaga cele doua piete. La fiecare etaj al turnului, sapte la numar, sunt diverse expozitii. Privelistea de la ultimul etaj este foarte frumoasa si merita efortul de a urca cele sapte etaje, mai ales ca biletul, care se poate lua de la etajul unu, costa doar 2 roni.
Pe seara am plecat spre Cisnadie unde am mers dinou la acea minunata terasa Timpuri Vechi.
In ultima zi am fost inca o data la Sibiu, unde festivalul continua pana in 23 iunie. Dupa ce am gasit dinozaurul pierdut de Ana in Biserica Evanghelica din centru am plecat spre casa. In drum am oprit sa mancam pe malul Oltului, la Pensiunea Dada in Caciulata. Avand in vedere ca se lucreaza pe Dealul Negru si se face o coloana de cativa Km., am preferat varianta prin Curtea de Arges ce a fost mai ok, dar tot nu am scapat de aglomeratie deoarece la Km. 36 pe autostrada se lucreaza la un pod peste Arges si coloana de masini ajunsese la 4 km. Am mai pierdul 45 de minute din viata dar ce poti sa faci.









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu