marți, 7 iunie 2016

Antalya by night

O alta frumoasa excursie optionala pe care am facut-o aseara este Antalya by night. Am luat turisti de la hotelurile din Lara in jurul orelor 14.00, si am plecat spre centrul Antalyei. In drum ne-am oprit la un mare magazin de pielarie si blanuri, Punto, un magazin foarte mare in care gasesti absolut tot ce iti poti dorii in materie de pielarie. Ei produc pentru toate firmele mari din lume dar preturile sunt mult mai mici. De aici dupa ce unii turisti si-au innoit garderoba am plecat spre centru. Microbuzul ne-a lasat undeva in dreptul statuii lui Ataturk deoarece nu are voie sa stationeze acolo a plecat urmand sa ne revedem dupa aproximativ 4 ore. Am plecat pe jos sa vedem Antalya veche, orasul vechi. Dupa ce am vazut turnul rosu, turnul cu ceas, si casele din orasul vechi, ce in trecut se numea Kaleci sau vechea Antalye, am lasat doua ore turistii sa se plimbe pe stradutele pline de magazine si cafenele sau sa mearga in marele mall din centru.
Zona Kaleci a beneficiat in trecut de influente romane, bizantine, ale turcilor seljuki si a otomanilor. O data cu venirea otomanilor, grecii au fost nevoiti sa plece si sa isi paraseasca, casele, astfel acum sunt multe case parasite si aproape in paragina dar comunitatea locala nu poate face nimic deoarece ele sunt proprietate privata si se pot intoarce oricand sa le revendice. Dupa regrupare a plecat incet spre liftul ce ne coboara in portul vechi de unde luam un vaporas sa vedem tarmul si orasul vechi si de pe mare. De aici vedem zidurile vechii cetati antice numeroase cascade ce se varsa in mare si pestera piratilor sau pestera lui Simbad Marinarul, pestera unde ascundea comorite luate de pe mari. Plimbarea dureaza in jur de 30 de minute, dupa care mergem sa luam masa la un restaurant in port. Norocul nostru a fost ca dupa ce am coborat de pe vapor si am intrat in restaurant a inceput o ploaia cum rar poti vedea. O ploaie ce a inundat orasul vechi, o ploaie ce nu a durat mai mult de 25 de minute dar care ne-a facut sa bagam microbuzul pe stradutele mici pana jos in port, cu mari insistente la cei de la securitate deoarece accesut masinilor este interzis aici, mai ales a microbuzelor.






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu